Behandelbare aandoeningen

In het algemeen kunnen we stellen dat de meeste patiënten die een fysiotherapeut bezoeken dat doen omdat ze problemen hebben met bewegen. De fysiotherapeut kan bij vrijwel alle soorten bewegingsproblemen veel voor u betekenen.

Bewegingsproblemen hebben meestal te maken met de wervelkolom - lage rugpijn is een voorbeeld - en de gewrichten. Hierbij moet u niet alleen denken aan de schouder, elleboog, pols, heup, knie en enkel, maar bijvoorbeeld ook aan de gewrichten in uw handen, voeten, nek, bekken, rug en kaak. En natuurlijk spelen ook uw spieren een belangrijke rol bij het bewegen. Ook bij spierproblemen bent u bij een fysiotherapeut aan het juiste adres.

Op de website www.fysiotherapie.nl kunt u gedetailleerde informatie vinden over bewegingsklachten die samenhangen met een reeks van aandoeningen - en over de behandeling die een fysiotherapeut in zulke gevallen kan bieden. De belangrijkste en meest voorkomende aandoeningen die daar worden besproken zijn:

Via onze pagina 'Brochures' kunt u deze informatie ook als PDF-bestand downloaden.

In al deze situaties zijn bewegingsproblemen het gevolg van aandoeningen. En dat vraagt om een behandeling die wij u kunnen bieden. Maar ook het omgekeerde gaat op. Regelmatige lichaamsbeweging draagt op allerlei manieren bij aan uw gezondheid. Uw hart en bloedvaten blijven beter in conditie. Het verlaagt de bloeddruk en het cholesterolgehalte. En er is minder kans op overgewicht. Uw botten blijven langer sterk, de spijsvertering gaat beter werken en het risico op ingewandziektes wordt kleiner. U voelt zich gewoon beter en energieker, kunt makkelijker ontspannen en bent beter bestand tegen stress. Ook dáárbij kunnen wij u helpen. Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden om onder fysiotherapeutische begeleiding aan uw gezondheid en conditie te werken? Bezoek dan de website van ons Fysiotherapie Eemnes.