Beweegprogramma's

Lopen, staan, springen, bukken: we vinden het vaak volkomen vanzelfsprekende bewegingen. Maar bewegen is niet zo "gewoon" - en dat merken we wanneer we ergens last van krijgen. Als het lichaam even niet meewerkt.

Een bewegingsklacht of -probleem kan een reeks van oorzaken hebben. Het kan gaan om het gevolg van een verkeerde lichaamshouding, een sportblessure, een overbelasting tijdens het werk, een kwetsuur na een ongeval of ziekte of 'verkeerde' beweging, of simpelweg om het feit dat het lichaam ouder wordt en aan slijtage onderhevig is. In al deze situaties kunt u terecht bij Fysiotherapie Eemnes.

We kijken allereerst of de aard van de bewegingsklacht of het bewegingsprobleem een fysiotherapeutische behandeling vereist - en als dat zo is, dan kunnen we u in onze fysiotherapeutische praktijk direct van dienst zijn. (In dit verband is het goed te weten dat u vanaf 1 januari 2006 ook zonder verwijzing door huisarts of specialist bij de fysiotherapeut terecht kunt.)

De oplossing van uw specifieke bewegingsprobleem gaat vervolgens hand in hand met een training die gericht is op het voorkomen van verdere problemen. Op die manier helpen we u het best om weer snel aan het werk te gaan, weer zonder pijn of angst te lopen, weer op verantwoorde wijze aan (top-) sport te doen - kortom: om uw dagelijks leven weer "gewoon" en zo goed mogelijk voort te zetten.

De bewegingsprogramma's zijn ontwikkeld op basis van bestaande richtlijnen en protocollen. U doorloopt deze programma's altijd onder deskundige fysiotherapeutische begeleiding. U kunt het programma individueel of in groepsverband volgen (in de groep kunt u elkaar steunen, stimuleren en ervaringen uitwisselen). Het programma duurt meestal drie maanden. In die tijd leert u om een balans te vinden tussen wat u wílt en wat u kúnt, wanneer het om bewegen gaat. Daardoor verbetert u uw fysieke, mentale en emotionele belastbaarheid. Dankzij de zeer geavanceerde trainingsapparatuur in Fysiotherapie Eemnes kunnen wij u in elke fase van uw trainingstraject laten zien welke vorderingen er dankzij uw trainingsinspanningen zijn bereikt. U zult merken dat dit u motiveert om ook buiten de trainingen om, in uw dagelijks leven, wat meer en wat makkelijker te bewegen.