Acupunctuur

In de acupunctuur gaat het om de energiehuishouding van het menselijk lichaam. De wisselwerking tussen energetische krachten ('Yin' en 'Yang') is idealiter in evenwicht. Maar dat evenwicht kan gemakkelijk verstoord raken, bijvoorbeeld door een ziekte of door stress. Klachten en complicaties kunnen het gevolg zijn. De acupuncturist probeert in zulke situaties het evenwicht tussen de energiestromen in het lichaam weer te herstellen.

Voor zeer veel klachten is acupunctuur een geschikte therapie. U kunt daarbij denken aan klachten als:

• hoofdpijn
  • hooikoorts
  • menstruatieklachten
  • lage rugpijn
  • vermoeidheid.

De Wereldgezondheidorganisatie (WHO) omschrijft meer dan vijftig aandoeningen die succesvol met acupunctuur kunnen worden behandeld.

Geweldige ondersteuning

Er zijn ook aandoeningen waarbij acupunctuur het probleem zelf niet kan oplossen maar wel een geweldige ondersteuning is bij het dragen van de gevolgen ervan, zoals pijn of andere symptomen. Denkt u daarbij aan ziekten als kanker, chronische ziekten en anatomische afwijkingen. Ook na een chirurgische ingreep of bij letsel na een ongeval kan acupunctuur verlichting bieden of leiden tot een sneller en beter herstel.

De zekerheid van de NVA

Marc van der Sluijs is een deskundig, zeer ervaren acupuncturist en aangesloten bij de NVA (Nederlandse Vereniging voor Acupunctuur). U bent verzekerd van kwaliteit. Een NVA-acupuncturist voldoet aan de strenge eisen die de organisatie stelt aan opleiding, ethiek, hygiëne en bedrijfsvoering.

AFSPRAAK

Maak een afspraak. Bel: 035-538 2390 of mail: info@fysiotherapie-eemnes.nl of ga naar ons afspraakformulier