Fysiotherapie bij een slijmbeursontsteking

Een slijmbeursontsteking is erg vervelend. Slijmbeurs is een vloeistof gevulde zak die pezen en spieren beschermt en de bewegingen tussen pezen, spieren en gewrichten vergemakkelijkt. De slijmbeurzen bevinden zich op de meest beweeglijke plekken van het lichaam, zoals: schouders, ellebogen, heupen en knieën. Een slijmbeursontsteking is dus een ontsteking aan de slijmbeurs.

Wat zijn de symptomen bij een slijmbeursontsteking en hoe ontstaat deze?

Een slijmbeursontsteking is een pijnlijke aandoening die gepaard gaat met zwelling, stijfheid en beperking van beweging. Deze ontsteking kan worden veroorzaakt door een directe trauma, zoals een val of een stoot, of door een chronische overbelasting van het betrokken gewricht. Denk hierbij aan een slijmbeursontsteking in de schouder die ontstaan is bij werpsporten of een slijmbeursontsteking in de heup die ontstaan is na een val van de fiets. Een slijmbeursontsteking kan met rust genezen, maar fysiotherapie kan dit proces versnellen.

Fysiotherapie bij een slijmbeursontsteking

Hoe werkt fysiotherapie bij een slijmbeursontsteking?

Fysiotherapie is een effectieve behandeling voor slijmbeursontstekingen. De behandeling bestaat meestal uit het verlichten van de pijn en de ontsteking, het verbeteren van de beweeglijkheid en het versterken van de spieren rond het gewricht.

Bij Fysiotherapie Eemnes kan je terecht voor een grondige fysiotherapiebehandeling voor slijmbeursontsteking. Onze ervaren fysiotherapeuten zullen je helpen de oorzaak van de aandoening te identificeren en vervolgens de juiste behandeling toepassen.

Door middel van onze online planner kan je gemakkelijk en snel een afspraak maken. Wij bieden garantie voor een afspraak binnen 24 uur. Neem dus vandaag nog contact met ons op en boek je afspraak.