5 redenen voor fysiotherapie in 2023

Vijf redenen voor fysiotherapie 2021

5 redenen voor fysiotherapie in 2023

Fysiotherapie is een belangrijk deel in het leven van heel veel Nederlanders. Toch weten niet veel mensen wat de fysio nou allemaal doet en voor wie het nou precies is. Wij van Fysiotherapie Eemnes zetten ons dagelijks in om onze patiënten zo goed mogelijk te begeleiden. Maar wij doen meer dan alleen mensen helpen met een blessure.

Vooral in 2022 merken wij dat de rol van fysiotherapie nog nooit zo belangrijk was als nu. Met toenemende mate werken wij met revaliderende patiënten, sportblessures, gezondheidsklachten die ontstaan uit het (thuis)werk en meer. Wij hebben dan ook dit artikel geschreven om de 5 redenen waarom fysiotherapie nodig is in 2023 uit te lichten.

1. Fysiotherapie kan hoofdpijn verhelpen

Hoofdpijn is misschien wel de meest brede klacht onder de gemiddelde Nederlanders. Het kan variëren van hoofdpijn tijdens het werk achter de computer tot constante en heftige migraine. Wist je dat in bijna alle gevallen de fysio hier veel verschil in kan maken? Fysiotherapie Eemnes behandelt hiervoor de spieren en wervels in uw lichaam door ze te ontspannen en los te maken. Dit kan de hoofdpijn klachten verlichten, en helpt zelfs bij migraine.

Juist in 2022 zien wij dat veel mensen thuiswerken of op andere zitplekken zitten dan normaal. Door een verkeerde zithouding wordt het lichaam geforceerd waardoor nek en hoofdpijnklachten ontstaan. Fysiotherapie kan hier de uitkomst voor zijn.

Meer weten over hoe je een betere zithouding tijdens het thuiswerken aan kan nemen? Wij hebben er hier een artikel over geschreven!

2. Je herstelt veel sneller

Revalidatie na ziekte of een blessure is voor veel mensen een lange en zware weg. Herstel je van een ziekte, een ziekenhuisopname, een operatie of van een sportblessure? Dan kan Fysiotherapie Eemnes jou zeker helpen dit proces op de beste manier te ondersteunen en versnellen.

Wij kijken samen met jou naar de staat van uw lichaam en plannen een professioneel schema die jou weer op kracht brengt. Je traint met onze persoonlijke begeleiding, zodat wij er zeker van zijn dat jouw lichaam op de juiste manier aansterkt. Zo’n schema stellen wij persoonlijk voor je op aan de hand van uw klachten en wensen.

3. Fysiotherapie helpt ook niet-geblesseerde sporters

Niet alleen geblesseerde sporters gaan naar de fysio. Fysiotherapie Eemnes helpt ook recreatieve en topsporters met het behalen van hun doelen en dromen. Bereik je een plateau en kun je deze moeilijk doorbreken?

Dan helpen onze gediplomeerde fysiotherapeuten jou graag met een persoonlijk sportprogramma en professionele begeleiding. Hierbij kijken wij niet alleen naar welke oefeningen je het beste helpen, maar ook naar jouw vorm. Of je nu je eerste 5 kilometer wilt rennen of traint voor de Olympische Spelen, Fysiotherapie Eemnes heeft de kennis in huis om jou op de beste manier te begeleiden.

4. De fysiotherapeut heeft meer kennis dan een sportschool

Wij zien vaak dat (beginnende) sporters kiezen voor begeleiding bij een sportschool. En alhoewel dit vaak een adequate begeleiding is beschikken sportscholen meestal niet over de professionele kennis die de fysio kan bieden.

Zo beschikken wij bij Fysiotherapie Eemnes niet alleen over gediplomeerde fysiotherapeuten, we zijn minimaal HBO-gediplomeerd en bezitten zelfs een WO Master Sportfysiotherapeut, de hoogste gradatie haalbaar in Nederland.

5. Het was nog nooit zo makkelijk om contact op te nemen

Ben je nu benieuwd of een fysiotherapie sessie iets voor jou is, of wil je meer weten over Fysiotherapie Eemnes? Het was nog nooit zo makkelijk om contact met ons op te nemen. Zo kun je ons een mail sturen, ons bellen, of simpelweg een WhatsApp bericht sturen. Dit geldt niet alleen voor informatie, maar ook om afspraken in te plannen en te annuleren. Wij geloven in een persoonlijke aanpak en flexibiliteit. Wel zo passend voor een fysio.